10.2.06

Comparacions i metàfores

M'he adonat que ja fa temps que l'Aina sap fer comparatives de superioritat i d'igualtat. No em sona que n'hagi fet mai d'inferioritat, ja m'hi fixaré. Expressa bé la similitud amb l'adverbi com, tot i que el manté quan utilitza el verb semblar. Ahir, per exemple, em va dir: "Sembles com un doctor". També crea metàfores. De fet, el joc simbòlic és en certa manera una representació metafòrica i ella ja fa temps que el practica. Amb una nina, per exemple, adopta el paper de mare. Altres vegades diu que és una princesa i molt sovint que és una tigressa (va a la classe dels Tigres). El seu germà és un cargolet i a ella li agrada molt remarcar aquesta distinció perquè expressa molt gràficament la seva "superioritat" (és més gran, més forta...). Però la metàfora més sorprenent la va fer abans d'ahir. Estava ella asseguda fent caca i jo, davant seu, esperant que acabés. Per animar-la li vaig dir:

-Va, que ja surt!
-De casa seva... -contesta ella.
Faig cara d'estranyesa.
-Jo sóc la seva casa -aclareix.

Summament poètic.